mandag 13. april 2009

To skritt tilbake - rundering 2.påskedag....

*sukk* Så var den over....En super påske på fjellet med deilige morgenturer - bare Zanto'en og jeg i vakker natur - og en herlig stillhet som kun blir brutt av Zanto sine pote-sokke-skritt som lager små knitre-liknende-lyder i snøen, og mine ski- og stave-tak....ahhh! This is life :o) Ellers masse god mat, avslapping og koselige stunder - akkurat slik som påsken skal være :o) Lille vennen tar en pust i bakken - eller lyngen - etter Familierennet og dagens 2.dre skitur En skjønn kar, lykkelig og glad på tur tiltross lite pent vær.....
Med unntak av Lang fredag - da gløttet solen litt frem og det så pluselig slik ut på påskefjellet! Herlig!
Vel hjemme var det tid for runderling igjen - og snakk om å "brå-våkne" fra påskemodusen....
De første slagene til Zanto var super bra - han gikk kjempe fint ut, rett på figurant som hadde fått tildelt baller til lek, og godbit som avslutning før han skulle inn igjen til midtlinjen. På slag 6 sendte jeg ham 10 m for langt fremme ble jeg fortalt av figurant Maj-Brit (jeg hadde bare peilet meg ut sånn ca der jeg trodde hun satt), og dermed ble det bom - dessverre. Han så ut til å gå kanonfint ut, og hadde vært like ved der Maj-Brit satt, men passert henne på noen meters avstand og kom inn igjen til midtlinjen. Nytt forsøk - samme greien, men nå ville han over på motsatt side - han hadde noe i nesen, men klarte visst ikke helt å følge den til siste slutt - av en eller annen grunn. Dermed ble det avbryt, og vi gikk over på motsatt side - her begynte han å rote litt også - gikk veeeldig langt ut og søkte, søkte og søkte - før han fant figuranten sin på ca 40 m fra midtlinjen. Neste slag - samme greien - fikk lydpåvirkning og fòr ut som en rakett, men rundet litt for tidlig til venstre og misset dermed figuranten sin. Han var kjempe giret på å rundere, men virket litt surrete - kan det være sol, varmt og blå himmel som satt ham litt ut? *hehe* Av 8 slag var altså 5 veldig, veldig bra. De resterende 3; 1 rotete før han fant figuranten sin og 2 full bom. Hva bør det fortelle meg? Ned med kriteriene. Sikre neste runde. Jeg har vært opptatt av å trekke figurantene langt ut, først synlig og deretter mer og mer i skjul før de på de siste slagene er helt i skjul. Dette fordi jeg har ønsket at Zanto skal gå rett ut på 50 meter og så starte søket sitt, fremfor å starte søket på 10 m og surre seg ut på 50 m for deretter å søke videre....ikke sikkert at han hadde surret seg utover altså - men har sett at det fort kan bli greien dersom han starter søket fortidlig og ikke går på overvær (om det var forståelig skrevet). Derfor blir neste runderingstrening med følgende kriterier: trekke figurantene inn på ca 35-40 m. Delvis skjult. Etterhvert som det fungerer, øke gradvis antall m ut til figurant som går fra delvis skjult til helt skjult. De skal invitere til super intens lek med ball før godbitene taes frem som avslutning når han skal inn igjen til midtlinjen. Det tror jeg høres ut som en grei plan...eller hur? *en lattermild Zanto*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP