torsdag 19. mars 2009

God utnyttelse av tiden?

Jatta - dagene er lange og travle, og etter at min samboer staret i ny jobb og kjører hjemme fra kl 06.30 som meg, - så blir dagene noe i lengste laget for Zanto'en.
Førstemann som er hjemme, er ikke hjemme før ca 15.30 (om det ikke er køer...og det er jo det aaaldri i denne byen), hvilket vil si at Zanto blir alene i min. 9 timer....uups....så for å finne en mellomløsning, så har Zanto'en vært med meg i bilen på jobb - det har han vært før når Tim har vært på reisejobber. Ser ut som han trives godt med det ;o)
Kanskje ikke så rart, - dagene hans blir jo mye kortere enn om han skal være hjemme alene.
Tur før vi drar hjemmenfra får han uansett om han blir med eller er hjemme, så den er grei.
Men, når han er med i bilen, så får han tur i lunjen til "mor" også - en 1/2 time, springe løs i skogen og kose seg...det er vel digg vel?
- Og så snart "mor" er ferdig på jobb, ja da er det jammen meg ny tur - i skogen , løs...før vi vender snuten hjemover."Ahhh! Livet e'kke dumt", tror jeg Zanto'en tenker av og til....
Heeeelt til "mor" kom til å tenke på noe i lunsjen her en dag mens vi tutlet på tur; "Hmm....skogslydighet ja....ja det har vi jaggu aldri prøvd før....kan da ikke være sååå håpløst å få til en fri ved fot på stiene her vel? Han kan jo fri ved fot, så det er vel bare ren generalisering...eller...?"...
Hehe...naaa...DET "va'kkje" bare-bare det, gitt!
"Hæ? Hva for no? Neeeeeææh....har aaaldri hørt det ordet før..." kom det stilletiende fra Zanto (så det ut som i hvert fall..) - som forøvrig så helt månebedotten ut :oD :oD
Som kjent så gjør Øvelse mester, - så vi fikk det til! Så ut som om Zanto syntes det var skikkelig rart, han så lettere forvirret ut over at han måtte gå fvf midt inne i skogen, i kratt og lyng...og så ikke nok med det; jaggu skulle ikke "mor" ha en utg. stilling, dekk, stå og sitt også!
Å herre min hatt altså....(tenkt sitat fra Zanto *hehe*)

:oD :oD

Det som var ganske stilig etter vi hadde fått det til og gjentatt et par ganger, var at han da gjeeeerne ville gå fri ved for igjen og igjen i skogen :o) Fikk fri kommando, men sprang opp på siden min og gikk som en prest - Snakk om mission completed - eller i hvertfall; på god vei til det, da :o)

Etterpå, så benyttet jeg meg av Zanto sin treningsiver til å gå fvf med holdt ned gressvollen til garasjen, før vi gjorde noen utgangsstillinger - for de er nemlig blitt utrolig dårlige (!), han er sirup inn og sitter seg skjevt...eller på skrå fremfor meg...hmm...

Etter det, ble det noen stå under baklengsmarsj, før sitt og dekk - disse øvelsene gjorde vi dog inne i garasjen - det har vi aldri gjort før (naturlig nok siden Zanto vanligvis er hjemme), så kriteriene ble senket med lengre latenstid - etter noen rep kunne de økes igjen. Zanto jobber sååå fint til tross nytt sted, biler som kjørte inn og ut osv... :o)

Det kan vel kalles bra utnyttelse av en lunsjen vel - og ikke minst sunn? Tur og trening - bra for kropp og sjel for 2 og 4 beinte ;oD

Ellers denne uken, har en kollega også hatt med seg hunden sin i bilen på jobb - en langhåret schäfer tispe som heter Wilma :o) Dermed har det blitt noen dager der Zanto kun har lekt og hatt moro med skjønne Wilma - ikke ett minutt med trening....for det skal jo være litt lek og kos også, og ikke baare trening for en pillehytt på 10 1/2 mnd - ikke sant? ;o)

 

                                           

5 kommentarer:

  1. Så flink dere er så trene! og ikke minst blogge!

    SvarSlett
  2. Ååh!..det høres ut som et herlig Zanto-liv! :O)

    Vi setter STOR pris på hyppig blogging ;O)

    SvarSlett
  3. så luksus å ha en slik mulighet! Han er nok fornøyd ja, og takk for lykkeønskninger :)

    SvarSlett
  4. Heisann:)

    Er så kjekt å følge med bloggen din:)
    Høres jo ut som om Zanto gutten har det toppers når han får være med mor på jobb. Er herlig med de lunsj turene...jeg og Casper koser oss med disse hver dag:) Kjekt å høre at dere også skal på blodsporkurs til helgen:)

    SvarSlett
  5. Hehe - tusen takk for det, alle :oD
    Joda - tror han koser seg med denne løsningen - ser nå sånn ut :oD Antar han hadde stormet til trappen og huset om det var skikkelig bånn i bøtta dette her ;o) Han er dog ikke så heldig som Casper som får være med inn, men må ligge i buret sitt i bilen. Til gjengjeld så får han tyggenam (rense tenner sak) når jeg går om morningen, og en annen type tygge sak når jeg går fra ham etter lunsj turen vår. - Så jeg tror han har det fint, ja :o)

    SvarSlett

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP