søndag 8. mars 2009

Kurs med Silvia Trkman og ukesoppsummering

Sist helg (sønd 01.03) var det endelig runderingstrening igjen - hurra hurra :o) 

Zanto jobbet riktig så flott og var kjempe giret på å komme seg ut til figuraneten sine - som var flinke til å la ham jobbe litt for godbitene. Gjentok som sist med å stoppe ham av og til på midtlinjen (når han kunne se ut til å begynne å surre), men prøvde å være kjapp med å få ham ut igjen så snart han viste tegn på at han hadde figuranten sin i nesen - gikk utrolig bra :o) Gjorde dog en tabbe...og det var veldig synd.....oppdaget det dessverre akkurat i det jeg viste signal på at han skulle innom meg på midtlinjen, at om han hadde fått fortsette, så hadde han hatt en skikkelig vakker flying til neste figurant...tabbe.....snudde meg kjapt og sendte ham ut - men likevel....urk altså....

Etter 5 vakre slag fikk han et siste slag der figurant tydeligvis var for langt ute :o( Han forsøkte 4 ganger, fikk synspåvirkning og så virkelig ut til at han var på helt rette spor - men dro til venstre rett før figuranten sin. Avbrøt dermed den, og holdt ham i selen mens jeg kalte figuranten inn. Ikke alle i gruppen var enig med min avgjørelse der, men men - litt uenig skal man da være og boble på hvorfor, løsninger osv. - sunt det ;o) Uansett, så var jeg kjempe fornøyd med søndagens rundering - mor sin lille venn er så fliiink :o)

Ukens store begivenhet, som jeg hadde gledet meg lenge til, var kurs med Silvia Trkman. Jeg var med som observatør, og dro rett fra jobb på kurset som gikk fra tirsd t.o.m. torsdag til over kl 23 på kvellingen....det er ikke bare-bare når man må opp kl 05.30 hver morgen for å dra på jobb....zzz..

Kurset var veldig bra - og sikkert ekstra bra for de som var deltakere med hund. Agility er en artig sport, men det er nok ikke noe jeg kommer til å drive aktivt med - ett sted må også jeg sette grensen....pr nå holder vi på med LP, rundering, spor - skal starte med blodspor og forhåpentligvis; jakt trening snart - og feltsøk.....etterhvert....også skal vi prøve oss på Freestyle kurs i mai.....Ergo må noe forsakes, og da er det lettest å forsake det vi kjenner minst til - selv om det ser utrolig atrig ut :o)

For oss som var observatører, så var det ikke lett å få med seg alle gode tips, råd og gullkorn som ble gitt på banen - men for hver bane som ble laget og gått, så gikk hun igjennom hinder for hinder- hvor deltakerne hadde møtt på problemer og hva hun ville gjort for å forbedre handlingen osv. Smaaart - og veldig greit for oss som var observatører, som da fikk høre litt av det som hadde blitt sagt til de forskjellige ekvipasjene :o) Tredje og siste dag på kurs, brukte hun siste delen til triks, tips til innlæring og viste med sin lille La :o) Utrolig å se en liten Pyrre stå på frembena med bakbena i luften, hoppe opp og ned på bakbena med frembena i luften, veksle mellom sitt og stå på bakbena med frembena i luften....ja...hva kan man si...? Fantastisk :o) 

Siliva var utrolig koselig, imøtekommende og veldig inspirerende å prate med. En kjekk uke som var vel verdt lange dager ;o)

Mange kjekke kursdeltakere, god stemning - og ikke minst: kaffe, te, solbær toddy og sjokolade som Line hadde ordnet til kurset - sååå herlig :o) Noen andre hadde med seg deilige kjeks - godt med litt digg og sukker kick når dagene blir lange ;o)

Ellers, så har Tim & Zanto vært på spor kurs hos Maj-Brit Iden i hele helgen. Tim syntes Zanto jobbet så fint, og tok sporene godt med og uten vinkler :o) Skal bli spennende å se fremgangen og progresjonen på gutta boys ;o)

Jeg hadde lånt med Nikee for helgen - måtte jo ha en god gutt å gå deilig tur med ;o) Og gjett om ikke han og jeg også koste oss glugg :o) Alt i alt, en riktig så fin uke og helg!

Neste helg er det første samling for Canis intruktørelever - det gleder jeg meg masse til! - Ja, og gruer meg litt....ser ut som om de andre trener iherdig og er såå fabelaktig dyktige.....og så kommer Zanto'en og jeg...hehehe.....ja ja....litt skrekk-blandet-fryd skal det vel være? 

Helt på tampe av et lang innlegg, må jeg fortell om mitt møte med en healer hund som var på Silvia kurset.....jeg ble sååå imponert når jeg hørte at det var en healer hund der, og var såå spent på å se dette lille vidunderet. En liten skjønning av en hann, som nøt å gå agility - helt herlig :o) Måtte selvsagt bort til eieren og prate litt - og sa at jeg var helt "oii...så kult da" over healer hunden hennes - hun takket selvsagt, men skjønte fort på mitt neste spørsmål at her var misforståelser ute og gikk (jeg spurte hvordan hun oppdaget at hunden hadde healer evner...)...det er da en hunde rase som heter Lancashire heeler - og har ikke noe med healing å gjøre...hehehe....taaaabbbbbeeee......men men - vi fikk oss nå en god latter, om ikke annet :o)

1 kommentar:

  1. Oppdatering……det var jammen på tide:-) Lykke til i helgen!

    SvarSlett

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP