onsdag 25. mars 2009

Hva skjer'a? Hvor er min treningsglade hund blitt av?

Etter søndagens heftige runderingsøkt har min treningsglade hund blitt borte....!
Det har dukket opp en siiiiirup treg pillehytt i kroppen til Zanto, som ikke kan noooe - anten å reagere på navnet sitt ... *kvakk* :-O Zanto vil gjerne trene - ser det ut som i hvertfall - men det går utrooooolig tregt! - Og når han tilbyr adferder så er det - selvsagt - aldri den jeg er på jakt etter....er det ikke underlig?
Jeg tror at min skjønne lille venn er sliten etter travle dager med masse aktiviteter.... og trenger litt tid til å hente seg inn igjen. Derfor har vi knapt trent de siste 2 dagene... (wow...*host*) Eller joo....har forsøkt noen økter når Zanto blir litt sånn "Ehhh - hallo du der - skal vi ikke trene i dag?", der vi bl.a har terpet på utg. stilling samt at fokus i utg.stilling skal holde lengre enn 2 sek, og økes til 5-8 sek ved hjelp av DZ. Gikk greit nok - selv ved "Værsågod" til godbitskål så har han ikke samme speedy gonzales farten som før, det forteller vel litt.... Bør vel også fortelle meg en del når "dekk" er favoritten som han tilbyr, om han tilbyr noe..... Så istedenfor har vi kost oss på deilige morgenturer de siste 3 dagene der han bl.a. får søke etter nammen (fõrkulene) i gresset som han syntes er kjempe gøy.
Det er en helt herlig vårstemning i Bergen denne uken, fuglene kvitrer (det har de forøvrig gjort lenge), ikke en eneste dråpe med regn, lyst og trivelig alt i seks tiden om morningen......måtta bare ta noen bilder med mobilen på noen av ukens morgenturer så langt - ser det ikke herlig ut? :o) :o)
Fine Zanto'en min :o)
Livet er herlig ;o) Zanto søker etter nammen sin
+ Skjønningen må "posere" - sjekk så stille vannet er bak, - og hvor grønt det er...*sukk* Våren er på vei!

Onsdag er det tid for trening på retrieverklubben. Får se om Zanto'en min er fit for fight da, hvis ikke så får det bli ren miljøtrening for ham. Torsdag skal han gå K-test, hadde vært greit å hatt en "våken" hund til da - men men. Lille stumpen min må nesten få lov til å lade batteriene igjen aller først!

Denne uken er han hjemme alene, satser på at det hjelper så han får mer søvn og ro. Rundering og spor viser han veldig tydelig at han syntes er super kult, men litt LP må vi trene så vi får banket GF'ene.....det er forøvrig også ett av (alle...) kravene for å bestå Canis instruktørutd.; at alle GF'ene er på flyt adferd....*ugh*
Men men - hvis det er det som er grunnen til sirup og daff hund; at LP og GF trening er bånn kontra spor og rundering - hmm...ja, da har vi en utfordring, gitt....*kremt..oii..guulp*
Tror vel egentlig ikke det, håper og tror at det "bare" er at han er sliten og trenger mer søvn.
Får avvente det og se, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves - ikke sant? ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP