mandag 2. februar 2009

En herlig helg på fjellet

"mor" sin lille snømann....
Linselus...
Apportering i soloppgang ;o)
Soloppgang...vakkert!
På morgentur - solen har så vidt begynt å komme på fjelltoppene...
I helgen har vi vært på hytten og kost oss :o)
Været var fantastisk med sol fra skyfri himmel - ordentlig "påskestemning" :o)
Hadde skiene (selvsagt) med, og tanken var å gå turer med Zanto og lære ham hvor det er er lurt å være i forhold til skiene. Var på forhånd litt bekymret for at han skulle være for tett inntil meg ala fri ved fot øvelsen - det er jo det vi ellers trener på - slik at stålkantene ville komme bort i potene hans - (stålkanter og ømfintlige poter er ingen god kombinasjon....), men det gikk overraskende bra! Hjalp nok litt på at jeg var veldig oppmerksom på det selv og hadde høy belønningsfrekvens når han plasserte seg bra i forhold til ski og staver, reduserte den litt etter litt - med noen jackpot'er innimellom - effektivt ;o)
Når vi gikk på flaten, ble han belønnet for å holde seg ved min venstre side litt lengre ut enn en fri ved fot (staver er også lurt å holde seg litt unna), når vi gikk opp bakker ble han belønnet for å gå foran eller bak meg - og når vi rente nedover, var det lurt å springe enten bak eller mellom bena når "mor" ploget ;o)
Gikk kjempefint - han er så flink og tar ting så utrolig lett at jeg er helt imponert :o)
Han ble litt ivrig i nedoverbakkene og glemte seg av og til ved å springe opp på siden istedenfor ("Juhuu - vi er i farta! Se jeg kan springe like fort som du renner nedover!"...sinnsyk fart den lille karen kan komme opp i! - Eller så renner jeg veeeldig trent nedover...hehe), men da stoppet vi bare opp og startet på nytt med at han skal mellom bena ("mor" ploger i bratte bakker....goooooood plass å springe mellom skiene da, ja...hehe) eller holde seg bak. Ikke mange gangene det var nødvendig, roste ham masse når han holdt seg bak eller mellom bena, slik at jeg fikk forsterket det jeg ønsket at han skulle gjøre - masse :o) Jackpot i bunnen av bakken - veldig effektivt :o)
Han har også vært så heldig å fått løpe løs stortsett hele helgen, så vi har riktig kost oss glugg 2 som 4 beinte :o)
Mange kjekke hunder å hilse på og leke med - og snøen? Den er bare så GØY ;o)

1 kommentar:

  1. Høres ut som om dere har hatt en helt fantastisk helg. Og flinke Zanto som klarer å passe seg for skarpe stålkanter:) Vi tenkte oss innom treningen deres i dag, så kanskje vi sees:)

    SvarSlett

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP