søndag 15. februar 2009

Vel blåst :o)

Nok en hektisk helg snart forbi - denne gang travel med utstilling og konkurranse. Jeg er i utst.komiteen og LP komiteen, og skulle da gjøre mitt beste på å få tatt bilder osv. Kort sagt: det ble en del springing ;o)

Zanto og Tim var i ringen som eneste junior hann (den andre påmeldte stilte ikke), men det stoppet ikke dommeren fra å sjekke ham grundig og ta seg god tid. Veldig kjekt i grunnen når de tar seg god tid, da vet man liksom at de faktisk har sett hunden ordentlig.

Zanto var eneste junior Flat som fikk 1 pr. i går! Junior tispene fikk alle 2 pr - streng dommer dette så vi er veldig stolte av at lille vennen vår ble beste junior hann :o)

I praksis, slik jeg forstod det, så betyr det at han da egentlig var beste junior Flat og skulle gått til finalen for junior BIR, men siden han ikke fikk CK eller HP, så ble det ingen Flat i BIR junior finalen. Det kan visst variere; noen ganger og så lenge de får 1. pr så går de videre til finalen - mens andre ganger kreves det at kun er de med 1.pr og CK/HP som får gå i finalen. Dommeren hadde kommentert at han ikke fikk HP (Hederspremie) av henne denne gang da han ikke hadde ferdig utbygd brystkasse, så det tolker jeg dit hen at hun hadde det til vurdering og mener han er en lovende kar - det har vi fått kritikker på tidligere også; at han er "very promising" osv., så da spørs det om ikke Tim må i ringen med ham flere ganger ;o)

Det dommeren hadde å "utsette" på Zanto, er som hun selv sa; ting som kommer når han er ferdig utvokst og utbygd - men han måtte helst ikke vokse mer...hehehehe....min lille venn ;o) Hun skvatt visst til når Tim sa han var 9 mnd...og når jeg sa "lille venn" til ham, så flirte de rundt meg...men han er jo "mor" sin lille venn, så det så ;o) Size doesn't matter - right? ;o)

Ellers virket det som om det var god stemning i hallen og folk var fornøyd - ingen som klaget til meg i hvertfall, så jeg håper alle følte seg godt i varetatt og at dagen var fin - det er lov å si det motsatte - kan bare bli bedre med tilbakemeldinger :o)

Fikk ikke sett så alt for mye på LP gjengen, men fellesdekken til lille Kelly på 10 1/2 mnd fikk jeg sett, noen av Glenn og Tone sine øvelser, noen av Sissel sine pluss pitte litt til. Det jeg så var bra - det må jo resten også ha vært når det var en god gjeng som rykket opp fra Kl I til Kl II, og ett opprykk fra Kl II til Kl III. Supert :o) Bet meg merke i at det måtte litt dobbelkommandoer og gjentakelse av kommandoer til hos flere, f.eks fra dekk til sitt både i fellesdekk og avstandskommanering - tydeligvis et moment som krever litt mer jobbing i forh til konkurransetrening, variabelt underlag osv. - kan være greit å huske om en noensinne skal våge seg inn i LP ringen selv en gang ;o)

Må vel også si at jeg er mektig imponert over Bodil og lille Kelly som fikk opprykk fra Kl I til Kl II i går - med bare 1 og 2 poeng fra 1. og 2. plass! Wow! Dere er fantastiske forbilder! Canis og klikker ruler ;o)

3 kommentarer:

  1. Travelt men litt gøy også. Hundefolk er hyggelige folk. Tror faktisk det var en del bare tilskuere også. Neste år må vi ha større hall. Bestille i tide og rett dato

    SvarSlett
  2. Gledet oss sånn til å høre hvordan det gikk med Zanto gutten. Gikk jo kjempe bra, grattis..ingen tvil om at han er lovende:)

    Klem fra
    Cecilie og Casper

    SvarSlett
  3. Hei Elin,

    Gratla med Zantoen - klart han e lovende!!!!! og vel så det. Ihvertfall i våres øyne. "Burde ikke vokse mer", tror ikke de vokser så mye mer i høyden nå eller ka du tru? Blir vel heller å gå fra gutt til mann tenker jeg, mer muskler og sånt. Fikk en herlig kommentar fra en tilfeldig forbipasserende idag - han nærmest ropte i begeistring og sa at jeg hadde fått meg en nydelig flatt, tuuuusen takk sa jeg, smilte og gikk videre. Det er noen herlige vovser vi har fått oss!!!!, men tror du får ta deg av utstillingsbiten. Skal forresten være utstilling 2 mai på jæren. Hadde vært litt spennende da, men tror ikke jeg har de store handlerkunnskapene. Men, you never know.
    Vi snakkes Elin, sender godsleik til Zanto fra Falco.

    SvarSlett

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP