fredag 13. februar 2009

Mini trening, kos og hyggelig selskap på tur :o)

I går var Zanto og jeg så heldige å få følge av min søster på en liten ettermiddagstur i vakkert eventyrlanskap, blå himmel og sol som var på vei ned....vakkert, vakkert! Vi tutlet litt avsted og koste oss, når det plutselig kommer fra min smarte søster: "Du kunne ikke tenkt deg å trent litt med Zanto så kan jeg være forstyrrelse da?"...luurt ;o) Har jo gått og tenkt at jeg burde trene mer innkalling med forstyrrelse og distraksjoner, for å hente opp igjen den fabelaktige innkallingen vi hadde før jul - men at det ikke er så lett da man er avhengig av hjelp og når det passer for hjelperen.... Tenk at jeg ikke ofret det en tanke når min søster skulle være med på tur! Enda godt hun tenkte på det - snakk om å få det servert på sølvfat ;o) Dermed ble det innkallingstrening og fri ved fot med forstyrrelse :o) :o) På innkallingstreningen startet vi med at min søster skulle holde Zanto hos seg og lokke med leke og tjo hei, mens jeg gikk i fra - Zanto kom som olja lyn! Gikk videre til at min søster lekte Zanto vekk fra meg - han var SÅ giret på lek med "mor" sin hanske (hadde glemt å ta leke med - vi får bruke det vi har...) og "tante" Vibeke er bare SÅ KUUUL, men lille vennen kom i rasende fart når "mor" ropte :o) Hurra :o) Økte kriteriene til lokking med godbiter - og Zanto er godemums og matvrak delux så dette er ikke lett! Vibeke lokket Zanto med seg med godbiter i hånden og "seeee hva jeg haaar...mmm..." *hehe* - og Zanto gikk (selvsagt) mer enn villig med....men jaggu meg om ikke han kastet seg rundt og kom i full fir'sprang når "mor" ropte! WOW! Det hadde jeg faktisk ikke regnet med på første forsøk! Full jubel og jackpot til flinke Zanto :o) Et par ganger kastet han seg rundt om kom før jeg hadde ropt også - flinke vennen min! Tror kanskje innkallingen er rimelig stødig i slike settinger, jeg - det er nok bare graden av forstyrrelse og hva som er forsterkende/ fristende for ham "der ute" (les: i runderingen) som svikter litt....så det må vi trene maaasssse på :o) Kanskje jeg skal utnytte det når alle mine tantebarn kommer i burtsa' besøk i dag, og trene litt innkalling? Hmm.... Etter innkallingstrening, tok vi noen økter med fri ved fot. Denne var det lenge siden vi har trent på med forstyrrelse, gitt....Zanto falt ut når vi passerte min søster og hun klappet i hendene - avbrøt og startet på nytt. Bom igjen - dog hadde han mye bedre fokus på meg denne gang...meeen: blikket ble flyttet og ett skritt mot "tante" Vibeke er bom det også, så her er det greit å være klar i kriteriene fra start av....avbrøt og startet på nytt. Full pott! Kanon bra fokus, flott fvf ikke et blaffer med vippene mot "tante" Vibeke" - JACKPOT! Gjentok med nok en suksess, før vi økte vanskelighetsgraden med litt "juuhuuu" stemme fra "tante" Vibeke...oiiii... den var vanskelig den! Zanto ble SÅ glad og ville gjerne være med på jubelen, dermed avbrøt jeg og startet på nytt. JACKPOT igjen! Full fokus - det var bare så vakkert at til og med "tante" Vibeke ropet "Woooowww - den var nyyyyyydelig!" ;o) Zanto er fliiiink, altså ;o) (syntes nå jeg!) Lekeøktene er variable ennå - noen skikkelig bra, andre bob bob. Lek med godbit (at han må løpe litt etter for å få godbiten og slikt) syntes han er knall i padden, "tikken" og mer sånn "løpe etter hverandre" leker syntes han også er mye kjekkere enn "bare" lek generelt - i hvertfall med meg. Han er blitt kjempe flink til å leke - men jeg lurer litt på om han syntes det er så som så å leke med meg siden han er veldig "off" noen ganger og veldig "on" andre...og da leker jeg likt fra gang til gang....kanskje jeg må filme noen økter så jeg kan se om jeg gjør noe annerledes fra gang til gang...? Kan jo oppdage mange rare ting man gjør med det.... ;o) (som å holde tommelen beint ut fra fra klikkeren....jepps....oppdaget det første gang jeg filmet meg selv...kunne ikke skjønne hva det var jeg drev på med, med den tommelen som skulle ligge på klikkeren klar til å klikke...kunne nesten se ut som jeg "tok løpefart" med tommelen når jeg skulle til å klikke....hehehe... hadde ingen anelse om at jeg gjorde det...og gjør det forhåpentligvis ikke lengre...må visst filme litt og sikkerhetssjekke ;o))

1 kommentar:

  1. For ei bra treningsøkt dåkker har hatt! Så flink dåkker e:) Stor klem

    SvarSlett

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP