onsdag 21. januar 2009

Fellesdekk

I dag dro Zanto og jeg avsted til Retrieverklubben for å trene - noooe sent, men bedre sent enn aldri - ikke sant? De var godt i gang med treningen, men vi kom i rette tid til felles sitt og fellesdekk:o) Hadde først ikke tenkt til å la Zanto være med på de øvelsene siden han kom rett fra bilen og sannsynligvis ville være nok så giret på alt og alle, - men det han var giret på da han kom ut av bilen var å trene! :o) Så da hang vi oss på likevel. Zanto har aldri vært med på hverken felles sitt eller fellesdekk før, så på felles sitten stilte vi oss opp i utgangsposisjon. Zanto hadde alle hundene på sin venstre side, så i starten var belønningsfrekvensen selvsagt høy, før jeg gradvis senket den litt og tok ett og annet skritt frem mens han ble sittende. Gikk fint :o) På fellesdekken må jeg si at han imponerte meg! Klasket i dekk og ble liggende med flott fokus på meg - jeg kunne gå frem og tilbake og flere meter fra ham uten at han leet på en pote! 8 måneder og 2,5 uker, første fellesdekk! Har lov å være stolt da - ikke sant? Etter felles øvelsene fikk vi noen gode rep på fokus foran fører, sitt foran fører, dekk foran fører, fokus når fører går baklengs, utgangsstilling og fri ved fot. Ikke alle lekeøktene hadde like bra iver fra Zanto, men de som hadde iver hadde det til gangs ;o) Bør vel være målet å få det på hver lekeøkt.... Zanto fikk pause i bilen mens vi andre fikk deilige hjemme lagede boller og pratet i vei. Tiden går fort i godt selskap, så folk dro hjem en etter en. Vi var siste avsted, og på god vei til å kjøre da jeg bestemte meg for at vi kunne trene noen minutter mens bilen ble duggfri. Siden de andre var dratt hadde vi banen for oss selv, og fikk gjentatt noen fri ved fot, utgangsstilling samt musematten. Lekeøktene var "tikken", der vi veksler på å løpe etter hverandre - til stooor glde for Zanto. Han digger dette - og enda kjekkere blir det om han får springe og hente leken sin et stykke unna eller ha leken i munnen mens jeg prøver å "fange" ham ;o) Hehe...kanskje likegreit at det ikke var noen andre der som kunne se oss to tullinger fyke rundt og juble ;o) Vel hjemme hadde "husbandet" øving i 2 etg, så da måtte vi opp og hilse på og digge litt. Zanto var fremdeles veldig giret på trening, så mens bandet spilte og spilte så hadde Zanto dekk på dekk, dekk og bli, samt sitt og bli...og full fokus på "mor" hele tiden. Han gir seg ikke, den lille knerten her! I morgen blir det lang tur og ikke så mye trening - deilig det også (å gå lang tur altså). Til helgen håper vi at Nikee kan komme på overnatting ;o)

3 kommentarer:

  1. Takk for fin trening i dag. Håper vi sees igjen neste Onsdag.

    SvarSlett
  2. Høres ut som om dere har hatt det kjempe kjekt. Vi skal garantert stille om onsdagen fremover:)

    SvarSlett
  3. om 10 uker Elín, om 10 uker er jeg med! (Hersens dansekurs, skulle ønske jeg ikke meldte meg på :P

    SvarSlett

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP