mandag 12. januar 2009

Ny økt og et prosjekt...

Hektiske dager står på plakaten, så Zanto har vært med i bilen i dag for at han ikke skal få så utrolig lang dag hjemme (10 timer...). Han er veldig glad i å være i bilen, så det er intet problem. En morgentur og litt mat, så sover han som en stein i bilen :o) Får seg nok en tur i lunsjpausen min, så dagene er faktisk kortere og mer behagelig for ham når han er med kontra når han er alene hjemme - og i samme sleng må jeg selvsagt nevne at de siste ukene har han vært kjempe flink hjemme alene - rakker fasen (som starter vanligvis et sted mellom 6,5-8 mnd alder) er tydeligvis på god vei til å gå over - heldigvis :o) Alt har vært strøkent, ikke antydning til at noe er rørt når han har vært hjemme alene - så det går rette veien - igjen ;o) Kveldsøkten ble en rep på utgangsstilling - uten kasse denne gang - gikk veeeldig bra! Han tar ting utrolig kjapt, og har bra fart på øvelser han er rimelig sikker på - dermed kan han fort klaske litt for langt inn på siden i utgangsposisjon, for så å bli litt skjev i sitten sin - så her gjelder det å klikke i rette øyeblikk ;o) Repeterte også fri ved fot, rygging, fokus på fører når fører går bakover og fremover samt stå. Generelt sett veldig fornøyd med alle øvelsene - ryggingen må nok mer under lupen igjen. Ellers så har jeg et lite prosjekt på gang...Zanto syntes det er ok å ta halsbåndet på, men ikke selen. Er nokså nøye på at selen skal ha god passform, være polstret og på ingen måte gi noen belastninger/ slitasjer / hindringer e.l. på hans lille kropp, så det er ikke selve selen problemet ligger....Zanto syntes rett og slett at det er litt ekkelt å få selen over hodet de sekundene det tar å få den på - da "synker" han litt sammen... Når selen er på plass så er det no problemas. Har videre tenkt at dette naturlig vil bedre seg når han setter selen i sammneheng med aktiviteter som tur, trening osv. - uten at det har gjort det... Bestemte meg derfor for at jeg skal shape frem en mer positiv innstilling til selen og det å få den på seg - som tenkt så gjort. På 15-20 min gikk han fra å rygge når jeg holdt selen frem til å frivillig stikke hodet inn i selen, og ha den lett hengende på :o) Back on track dekkenet som han også har hatt samme greie med, står han nå musestille og får på seg, og viser ingen tegn på at han syntes er stusselig å få trekt over hodet lengre - så det hjelper å shape ;o)

1 kommentar:

  1. Heisann, har de siste dagene hatt samme problemet med selen - rygger bakover når den skal på. Vet at han ikke har ubehag av den når vi går tur, dvs. ser ikke sånn ut ihvertfall. Ingen napping, biting eller intens kløing når den først er på. Hvordan shapet du Zanto til å godta den? Rart at Falco begynner med det nå, har jo brukt sele en god stund allerede. Mye jeg ikke forstår enda tydeligvis. Kanskje "Canis-instruktør-to-be" kan hjelpe meg atter en gang!!!

    SvarSlett

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP