fredag 2. januar 2009

Oppfriskningen har startet...

Som tidligere skrevet, så har det vært begrenset trening i det siste. Dermed er det en del ting som må friskes opp igjen - naturlig nok. I dag har vi vært så heldige å fått god hjelp av min søster som forstyrrende element til innkalling og fri ved fot :o) Generelt er Zanto veldig flink på innkalling - men ikke fullt så flink nå som har var før, når han kunne kalles inn fra vill lek med andre hunder osv. Vi startet fra scratch med at min søster holdt Zanto mens jeg gikk i fra, Zanto kom som ei kule på innkalling. Et par rep og kvalitetssikring, før vi gikk til neste ledd. Hun tok Zanto med seg vekk fra meg - i starten helt rolig, etterhvert med mer lokking, lek og aktivitet. Fremdeles kom Zanto som ei kule på innkalling :o) Så kom den store testen - lokking med mat.....Zanto sin store lidenskap og svakhet..... Hun lokket med snadder pølse, jeg kalte inn, hun ble passiv - og Zanto stod pal. Han kastet et lite blikk bort på meg, men var mest interessert i å være der diggen var og var fult opptatt med å demonstrere frivillige adferder for min søster som stod passiv....ante jeg det ikke! På an igjen - ny runde. Samme gjentok seg, Zanto stod fremdeles pal - men denne gangen stod han og kikket på meg....hmmm.... Klikket ham et par ganger på innkalling uten lokking igjen og kjørte ny runde med lokking. Zanto kom som olja lyn ;o) Juuuulekveld! Et par repetisjoner - julekveld både i godbit og lek :o) Må nok jobbes mer med, selvsagt - men er veldig fornøyd med dagens økt :o) Etter innkalling jobbet vi med fri ved fot øvelsen. Min søster stod passiv, mens vi skulle passere henne. Første runde: bom. Zanto ville gjerne bort til supre Vibeke, og "gikk ut" av fri ved foten. Avbrøt øvelsen og gikk tilbake til utgangspunktet - ny runde - full pott :o) Juuhuu ;o) Gjentok et par ganger, før vi la på mer forstyrrelser med tramping og klapping i det vi skulle passere. Zanto ville sjekke bena som trampet første gang - brøt øvelsen og startet på nytt. Full pott og julekveld :o) Så kom det vanskelige.....min søster skulle holde hånden frem i det vi passerte, og att på til ha pølerbiter inni.....som ventet ville Zanto sjekke hånden -avbrøt øvelsen og startet på nytt. Jackpot! Han danset rett forbi snopehånden og holdt fot med meg! Kaaanooon! Et par rep og full uttelling - fliiinke Zanto! Zanto har virkelig jobbet godt i dag - Så digg å få trent litt igjen og ha med en som fortyrrende element! Hurra - er såå fornøyd ;o)

I går ettermiddag var Zanto og jeg på tur med min søster, i vakkert stjerneklart vær og solnedgang. Hadde heldigvis kamera med så jeg fikk tatt et bilde av dem - selv om det kanskje er tidenes mest utydelige bilde..hehe... Men men - dere kan nå i det minste se antydning på hvor vakker Bergen by er en vintersdag med solnedgang og vakre Eidsvåg i bakgrunnen ;o)

5 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig hilsen i bloggen, joda det lå nok en pakke til meg under treet ja :)
    Så flink du er til å jobbe med forstyrrelser da, skikkelig bra at du ikke gjør det lettere på foten men lar han jobbe seg gjennom feilene. Virker som han lærer fort!
    Godt nyttår :)

    SvarSlett
  2. Så flink dere her! Akkurat sånn hjelp vil jeg gjerne ha av deg, kooooooom og tren med meg plis? :D

    SvarSlett
  3. Når er det på søndag? Hvis jeg kan få lov til å være med, har jeg veldig lyst til det! Kan eventuelt ta bussen til byn og møte dere der, så sitter jeg på med dere til Askøy?

    Det hadde vært veldig kjekt altså! Og Oliver trenger absolutt ikke å trenes, jeg vil bare se hvordan dere gjør ting, ikke ta opp tiden deres! :D

    SvarSlett
  4. Jeg kan visst ikke dy meg...

    .. men kunne jeg ha sittet på med deg når du skal trene onsdagene og lørdagene? Jeg kunnet tatt bussen ned til løvstakkstunnelen og hoppet på ved et busstopp eller noe.

    Ojoj så frekk jeg er! Du skal selvfølgelig få betalt for bensin og plass i bilen!

    (Jeg kommer ikke til å "forfølge" deg fremover altså, jeg jobber ofte på lørsdager og på noen av onsdagene skal jeg på dansekurs - men hvis både du og jeg kan en dag hadde det jo vært kjempekjekt å dra ned sammen! :)

    SvarSlett
  5. og takk for at du sier så mange fine ting om meg, det varmer! :D

    SvarSlett

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP