lørdag 24. januar 2009

Fjelltur!

Var så heldig og fikk låne Nikee i helgen - hentet ham fredag og sprang avsted på deilig skogstur med ham og Zanto før mørket ség på - nå var vi klar for kose helg med tur og diverse :o)
Nikee og Zanto sprang lykkelig omkring i skogen - glad for å være med hverandre, og glad for deilig tur :o)
Lørdag våknet vi til snø på fjelltoppene, kald vind, men med opplett og fint vær :o) Da var det bare en ting å gjøre; sprette opp og komme seg på tur! Hadde oss en en skikkelig deilig fjelltur! Var ute i flere timer og klatret og kløv opp fjellsiden, hundene sprang løs hele tiden - og koste oss glugg :o) Har lagt ut noen bilder på hjemmesiden vår - men må jo selvsagt henge med ett par stk her også ;o)
Hjerteknuserne mine... Zanto
Nikee
Ellers i helgen har vi hatt besøk - mine nevøer vil gjerne hjelpe til med trening på Zanto, så jeg viste dem litt av det vi holder på å trene med korte snutter fra Canis TV (så de lettere kan forstå hva vi gjør) - tror de syntes det var mange artige øvelser.
Spesielt den der hunden viser 19 grunnferdigheter, apporterer, ruller seg inn i teppet og henter brus slo godt an ;o)
Silvia Trkman fra Ungarn (tidl verdensmester) har noen stilige snutter der hun gjør triks med hundene sine - det skal jeg love var jubel for å se..oioioiiii......
Ikke mange som holder hunden i frempotene mens bakbena er oppå ens egne ben og går sammen med deg...og ikek minst: hund som står på hender, veksler med å stå på bakbena og sitte på bakbena (frembena oppe heletiden!) osv osv. Sinnsykt!
Har også lagt spor for Anette som tilfeldigvis var på denne siden av byen - veldig kjekt! Vi legger ikke spor på samme vis, jeg har litt typisk IPO stil med å sparke opp i sporstart og sporslutt (med tanke på ettersøk senere - da er steder der hjorten falt sparket opp, og spor slutt = hjort funnet) ....men men....alt man lærer underveis...spor 2 la jeg noenlunde slik hun pleier å legge dem selv, så det ble ikke så hakkande gale tror jeg...(?)... ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP