søndag 25. januar 2009

Søndag = rundering :o)

Etter en super feiring av min svigerinne sin 40 års i går, spratt hundene og jeg opp for å dra på runderingstrening - i knall blå himmel og sol! Herlig! I dag var vi 6 stk - som alle fikk flotte økter. Kjørte samme som for 14 dager siden med Zanto, der figurantene først var synlig i terrenget (ingen syns-eller lydpåvirkning), deretter mer og mer skjult. Gikk veldig bra. Hadde noen flotte slag der Zanto og jeg jobbet godt sammen, men to slag som ble litt tull med Zanto som en smule overivrig fór litt rundt og surret, var plutselig blitt "døv" og hørte ikke at jeg ropte på ham - før han fikk figuranten i nesen og spant avsted. Grrr.... Skulle liksom avbryte og sende ham ut skikkelig, men det gikk jo da ikke - så han belønnet seg selv med å ignorere min innkalling, ved å sutle rundt og så finne figuranten...ikke bra, ikke bra. Litt frustrerende for de andre var veldig bra og noen riktig vakker. Ja ja - kan vel ikke alltid gå supert, men likte ikke det at han ikke kom når jeg ropte...*hmfr*...her må vi jobbe opp innkallingen! Jeg rotet forøvrig også litt på et par slag på midtlinjen, slik at Zanto kom på skrå på høyre side, istedenfor rett på venstre...må skjerpe meg der! Nikee fikk et bra langt og vanskelig spor i dag - trodde jeg....denne karen overrasker meg til stadighet! Han er bare såååå fliiink! Eierne har gjort søkøvelser hjemme ved å gjemme ting og bedt ham om å søke - ser ut til å ha gitt et veldig bra grunnlag for nesen hans er planet i bakken :o) Tempoet er veldig bra også - kanskje noooe fort - ikke alltid enkelt å henge med denne karen! Gjorde en liten tabbe i dag når han hadde knall fart og skikkelig bra sporing, ved at jeg fikk et ørlite rykk i sporlinen, som han dermed trodde var en stopp - så han stoppet opp og ble "off". Begynte å rulle seg i lyngen og tøyse, men fikk ham på sporet igjen etter litt. Gikk veldig bra også videre - han var off en gang, ellers kjempe bra. Hadde lagt tau leken i enden av sporet, så han fikk en bra leke økt også :o) Og Nikee digger dra-lek..... :o) :o) Før vi tutlet hjem ble det en liten tur på gutta boyz, det syntes de var digg og sprang rundt og koste seg :o) Rett før vi skulle til å kjøre, traff jeg på et voksent par som hadde Flatt - den var en de lånte seg når savnet etter hund og da (selvsagt - hehe) Flatt, ble for sterkt ;o) De hadde selv hatt Flatt tidligere, som døde for noen år siden, dessverre. Det sprøe i denne historien, og årsaken til at jeg nevner den, er at deres Flatt viste seg å være storebror til min forrige Flatt! Så herlig! Verden er jammen meg liten :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogger templates made by AllBlogTools.com

Back to TOP